קבוצת כנרת עמוד הבית  |  מה חדש  |  יצירת קשר


אודותענפיםקהילהפנאי פלוסיזכורגלרייהתגובות









שם:
שנת לידה:
שנת פטירה:





א ב ג ד ה ו
ז ח ט י כ ל
מ נ ס ע פ צ
ק ר ש ת






צבי ברנשטיין


תאריך לידה: 11/03/1922 י"א אדר תרפ"ב
תאריך פטירה: 04/10/2006 י"ב תשרי תשס"ז
בן טובה וברוך
84.
מקום לידה: צפת
קבוצת השתייכות: חברי כנרת



צבי נולד בצפת, בחג הפורים. היה אח גדול לאחיו יהושע.  המשפחה עברה לשכונת "בורוכוב" בגבעתיים, ושם עברו עליו שנות ילדותו. היה בצופים העובדים, בנוער העובד, ובמקביל בהגנה,  צבי למד בקיבוץ גבעת-השלושה, ומשם המשיך לבית-הספר החקלאי במקווה-ישראל. הוא התמחה שם בענף הכרם. עם סיום לימודיו יצא להגשמה לקיבוץ אלונים. משם נשלח לעבוד בחקלאות לצידו של שמואל סטולר, להיות מורה בבית-ירח ולהמשיך במחקר ופיתוח הכרמים בעמק-הירדן. הוא הפך למומחה לנושא כרמי-הענבים בארץ ובחו"ל.    

בעיסוקו בלימוד והדרכת תלמידים, נתן להם עזרה בעבודות ומחקר במטעים, ונתפס במיוחד לחקר התמר, זיהוי זנים וגידול מטעים בעמק, בערבה עד עין-גדי ואילת.
צבי הקים את ביתו בכנרת, עם נתה, בתו של סטולר, התמסר לחיי המשפחה, ולגידול בתם נירה. צבי חי בהרמוניה עם נתה, היה שותף למעשי האמנות בהם עסקה, וסעד אותה בחוליה בנאמנות ואהבה.
בחיי החברה בכנרת היה פעיל ומשמעותי, השתתף תמיד בדיונים באסיפות, היה חבר בועדת החברים, שנים רבות עסק בתכניות-אב לקיבוץ ובמבניו השונים, כחבר בועדת תכנון וכמרכז הועדה. הנחה ערבי תרבות בשישי ובחגים, ערך חידונים מקומיים.
לצבי עבר צבאי, ב - 1948, השתתף במבצע "עובדה", לכיבוש אילת.
עד סוף שנת 1949, המשיך ללוות את יחידתו בקרבות הרבים. שנים רבות במילואים עסק במודיעין, כבר בשנת 1958, עבר קורס קציני מודיעין מתקדם. הגיע לדרגת סגן אלוף במילואים כקצין מודיעין ראשי בחטיבה בצפון. שימש גם ביחידת דובר צ.ה.ל.
את רוב חייו הקדיש צבי, למחקר ויישום ממצאי המחקרים שעשה. בתחילה בכרמי הענבים, ואחר-כך במטעי התמרים, פיתוח זנים חדשים. צבי הפך להיות בר-הסמכות העליונה לכל בעלי מטעי-התמרים בארץ, והיה בעל שם עולמי בתחום זה.
צבי קיבל את ניהול המעבדה של המועצה האזורית בסוף שנות הששים, ובשנות השבעים תכנן והקים עם המפעלים האזוריים והמועצה, את המעבדה החדשה, שם הפעיל חוקרים ועובדים נוספים. שקידמו מאוד את ענף התמרים בארץ. היה המדען של "הדיקלאים", היה שותף פעיל בהתכנסויות ובהשכלת עובדי מטעי-התמרים.
הוציא לאור את ספר "התמר", עליו עבד שנים אחדות, בו הוא נותן סקירה על הפצת התמר בארץ, והפיכתו לענף חקלאי מצליח. בספר ישנה סקירה מדעית על סוגי פרי, איכותם מוצאם וכל הקשור בהתפתחות עצי התמר.
אוסף תעודות הוקרה שהשאיר אחריו, מעידים על אישיותו, הידע הרב והמגוון שהכיל.  תעודות הוקרה מצ.ה.ל. מהמועצה האזורית, מהדיקלאים, ממפקדת הנח"ל ועוד. ב- 1971, היה בין מקבלי הפרס ע"ש א. קפלן, על הצטיינות ומאמץ בהגברת פריון העבודה והייצור בישראל. 
בשנת 2003, כשמלאו לצבי 80 ש' הוא קיבל פרס הוקרה מיוחד מ"צמח" ניסיונות ו"הדיקלאים", על 50 שנות פעילותו בענף התמרים.
בשנת 2000, נפטרה נתה אשתו. צבי המשיך בחייו, המשיך לשמור על קשר עם משפחתה של נירה ובמיוחד עם הנכדים, היה בקשר מתמיד עם בני משפחת סטולר בכנרת, ולא חדל לעסוק במחקריו. המשיך לכתוב ואסף חומר לספר נוסף בעקבות מחקריו הרבים.
צבי לא התחשב במצב בריאותו, ונראה כאדם בריא, עד שהמחלה גברה עליו ותוך זמן קצר הוא נפטר.

השאיר אחריו את נירה בתו ובעלה, שלושה נכדים ושני נינים..        


קרובי משפחה:
  •  נתה ברנשטיין (אשה)



  • צבי ברנשטיין - ספר מבקרים הוסף הודעה לספר המבקרים

    נאור 11/12/2013

    שלום וברכה אני מחפש את הקשר שבין יואב שחם שנהרג בפעילות בסמוע לבין משפחת ברנשטיין חיים ופרומה שישבו את ביר אשגום בני יהודה הישנה ב1887 האם יש קשר? מה שידוע לי שיואב הוא בנם של יהודה ותמר ברנשטיין שיהודה הוא בנו של ברוך צבי ברנשטיין ממזכרת בתי נכון הדבר?